OVER ONS

Trainingsschema Algemeen (Groepen 1, 2, 3)

Leeftijd Dag Uur
Groep 1 (6 tot 8 jaar) woensdag 18:00 - 19:00
zaterdag 18:00 - 19:00
Groep 2 (9 tot 11 jaar) woensdag 19:00 - 20:00
zaterdag 19:00 - 20:00
Groep 3 (vanaf +/- 12 jaar) (*) donderdag 19:30 - 21:00
zaterdag 20:00 - 21:30
(*) De eerste zaterdag van de maand is er Kata training voorzien (nodig voor de graduatie naar bruine en zwarte gordel).

Clubbestuur

Amandine Wauters
Voorzitster
B-2820 Bonheiden
Tel : 015 33 76 65

Marcel De Buyzer
Hoofdtrainer
B-2820 Bonheiden
Tel : 015 33 76 65

Maaike Laeremans
Secretaris & Penningmeester
B-2820 Rijmenam

Trainers

Onze trainers zijn gebreveteerde trainers en beschikken over VTS (Vlaamse Trainersschool) herkende diploma’s. Zij scholen zich regelmatig bij tijdens bijscholingscursussen ingericht door de Vlaamse Judofederatie of door aangesloten clubs. Deze bijscholing zijn erkend door de VTS.

Marcel De Buyzer
Diploma: VTS Trainer A
Functie: Hoofdtrainer
Bepalen van het algemene trainingsbeleid, -inhoud en -programma

Maaike Laeremans
Diploma: VTS Initiator
Functie: Trainer
Jeugdtrainingen

Pieter Van Geel
Diploma: VTS Initiator
Functie: Trainer
Jeugdtrainingen

Fons Aerts
Graad: 1° DAN
Functie : Trainer
Volwassenen trainingen

Beleid leden

Judoclub Bonheiden is een sportclub die openstaat voor jongeren vanaf 6 jaar en (jong)volwassenen die graag Judo wil leren en beoefenen. Iedereen is principieel welkom in onze club, inzovere ze onze huisregels en reglementen willen naleven. Wij willen ons ook actief inspannen om dit in praktijk te brengen. Voor mensen met een motorieke of geestelijke beperking willen we graag samen bekijken of de trainingen voor hen geschikt zijn of kunnen worden. Ook indien het financiële aspect een mogelijke struikelblok zou kunnen zijn, willen we graag een aangepaste regeling uitwerken.

Vakantie planning

Tijdens onderstaande vakanties zjin er géén trainingen:

• Kertstvakantie
• Paasvakantie
• Zomervakantie

Proefles

Er wordt aan alle belangstellenden (zowel jeugd als volwassenen) de kans geboden om, volledig vrijblijvend en kostenloos, aan 4 proeflessen deel te nemen met volled ige verzekering door de Vlaamse Judofederatie.
Daartoe kan U zich op iedere training aanmelden, voorzien van lichte sportieve en losse kledij (vb een jogging).

Judogi (judopak)

Degelijke Judogi's van het merk Matsuru kunnen in de club worden besteld mits betaling van een voorschot.

Lidgeld en Vergunning

Totaal € 130,00 bestaande uit :

€ 93,00 lidgeld + €37,00 vergunningskosten per jaar. Dit laatste bedrag storten wij integraal door aan de Vlaamse Judofederatie en dient voornamelijk voor de ongevallen en aansprakelijkheids verzekering.

Elke judoka is verplicht in het bezit te zijn van een vergunning van de Vlaamse Judofederatie.
Zonder deze vergunning wordt men niet op de tatami toegelaten.

Elk lid moet steeds en overal in het bezit zijn van zijn vergunning.
De vergunning is tevens het bewijs dat uw verzekering in orde is.

De judobeoefenaar is verplicht om regelmatig een medisch onderzoek te ondergaan.
Doe dit jaarlijks na het ontvangen van een nieuwe vergunning.

Betaal minstens één maand vóór de vervaldatum indien u uw vergunning wenst te verlengen.

Kwetsuur

ZEER BELANGRIJK!!!

In geval van kwetsuur dient u onmiddellijk de trainer te verwittigen. Deze zal naargelang de ernst van de verwonding de ongevalaangifte invullen of niet.
Deze moet ook door een arts ingevuld worden. De ongevalaangifte moet ten laatste acht dagen na de feiten bij de verzekeringsmaatschappij toekomen
wil zij voor de verzekering geldig zijn.

Algemene Discipline

Jonge judoka's schudden elkaar de hand na een wedstrijdEen judoka is steeds tijdig op de tatami.
Groet bij het betreden en verlaten van de tatami.
Groet uw partner bij begin en einde van elke oefening.
Groet de leraar bij laattijdig betreden van de tatami.
Gebruik enkel de twee toegelaten zithoudingen op de tatami.
Stoor de les niet door overbodig te praten, lachen of andere ongewenste gedragingen.
Om de tatami te verlaten vraagt u toelating aan de leraar.
Knip de nagels aan de handen en voeten kort.Was u vóór en na elke training.
Verzorg uw voeten om ziekten en schimmels te vermijden.
Draag steeds schoeisel om u van en naar de tatami te begeven.
Na de training de judogi luchtig hangen en regelmatig wassen.
Het is verboden oorringen, ringen, uurwerken of andere harde voorwerpen te dragen op de tatami.
Eten, drinken en roken zijn in de dojo verboden.
In judogi blijft men waardig; dit betekent dat het respect voor uw medejudoka zich moet uiten in uw gedragingen op de tatami.
De hoogst gegradueerde zit vooraan en zal na een teken van de leraar de groet aankondigen.
Op het einde van de les, na de groet, blijft men zitten tot de leraar opstaat.
Laat geen waardevolle voorwerpen in de kleedkamer.
Judotechnieken mogen alleen gebruikt worden tijdens de training.
Ongepast gedrag zal door de leraar bestraft worden.